tisdag 1 september 2009

Being Human...

Idag har jag, förutom att läst nät-aftonblaskan, varit på arbetsförmedlingen, handlat och dejtat upp Elina och Cecc på waynes.

Arbetsförmedlingen var ju inte nått revolutionerande, skulle göra en sådan där "deluppföljning" men även ville jag höra vad ett brev från a-kassan betydde. De kunde hjälpa mig med varken eller. Uppföljningen behövde jag träffa en handläggare för, men det var väldigt lång kö, så killen jag pratade med rekommenderade att jag skulle ringa istället.
Brevet från a-kassan som svamlade om att jag inte längre fick någon ersättning fastän jag hade många dagar kvar, kunde han inte tyda heller. Så han ropade på en dam som kom och läste brevet även och inte heller hon kunde förstå vad dom menade.
Försökte ju givetvis ringa dem det första jag gjorde efter att jag öppnade kuvertet, sen skickade jag ett mejl till dom innan jag for på arbetsförmedlingen.

Innan jag cyklade ner på stan i afton så kollade jag min mejl för hundrasjuttioelfte gången idag, och då hade jag fått svar från a-kassan. De förstod inte heller vad jag pratade om och visste minsan ingenting om något sådant brev som skulle ha skickats till mig.
Det är då som en cirkus. Förstår inte varför det måste röras om och skapas problem 90% av gångerna man har med "överheter" att göra. Om inte detta går att lösa kommer jag att bli galen. När man tror att det är på väg att bli bra och man ser ändå en rätt ljus framtid kommer det något jävla gupp/fallucka/spikmatta/snubbeltråd och förstör för en. På riktigt! Så less man blir... ibland tvivlar man på att dom är humana, de som jobbar med sånna här saker.

Ska försöka ringa igen imorgon, men det är ju som svårt att komma fram dit. Skickade även ett nytt mejl. Får se vad som sker.

Men, som sagt... cyklade ner på stan.
Mötte André när jag kom från gångtunneln. Det är alltid så trevligt att prata med honom. Får ta och styra upp nått... vi började smida lite planer!
Sen kom jag samtidigt som Elina och Cecc till Waynes, såg dem då jag sprang över torget som var överfullt av motorcyklar. Tisdagsträffen!
Det var så kul att träffa dem och mysigt att sitta på ett café och umgås. Det är jättekul att vara hos varandra också, men det är ju alltid bra med lite ombyte.

Nu när jag kom hem har jag inte gjort så mycket. Kanske inte konstigt då klockan visade ca 21.15 då jag steg genom dörren hemma.
Jag gav älsklingen en fotmassage, som var väldans uppskattad. Det förtjänade han verkligen!
Så har jag nu sett näst sista avsnittet av Being Human. Det är ju en grymt bra serie måste jag säga. Den fanns på svt play... en bra uppfinning, då jag missade lite när det gick på teve...
Ska se allra sista avsnittet imorrn eller så... får se, när tiden finns... det ligger väl ute på nätet ca en vecka till. Så då bör jag hinna.

Eller, ska jag se det nu... hmm...


Inga kommentarer: