tisdag 15 september 2009

Namnsdag...

Finns just nu så mycket jag skulle vilja uttrycka mig om!
Har läst lite på olika nyhetssajter. Till exempel huruvida man ska införa åldersgräns på energidrycker.
Ja, jag tycker det! Om det händer så är det inte en dag för tidigt... småkids som häver i sig tre-fyra burkar om dagen. Det kan inte vara bra för deras inte fullt utvecklade hjärtan. Kan det?
Har som skrivet var läst så mycket konstigt.
Sett bloggar om sådana viktiga saker. Men jag vet inte. Orkar jag?

Har hur som haver haft en superskön helg!
Då jag kom hem från jobb-övernattningen i fredags så var jag ju en runda på stan och träffade både min mamma och syster över en kopp kaffe, sen gick jag även med Lena ett tag och tittade på diverse grejer.
Sen blev jag och min älskling hembjudna på mat hos mina föräldrar. Tacos en fredag, vem säger nej till det?
Vi spenderade natten där så på lördagen så tog jag och syster och lekte med min nya käraste ägodel. Min fina fina kamera jag fick av världens bästa pojkvän i present! Han är kanske den bäste i hela världen!! Tog ett tag innan jag lyckades smälta att jag verkligen hade fått den, på riktigt... på riktigt riktigt...
Det var i vilket fall, hur kul som helst att testa den för första gången. Få se. Har lite grejer kvar att lära, eftersom sist jag hade en Canon Eos kamera att jobba med så var den en 500 och inte digital.
Aftonen och kvällen spenderade Johan och jag i Strömfors, där jag även var ute och lekte lite när Hanna plockade blommor både till henne och mig. Så kul!
Så mysig helg det blev!
Att vi hann både till gråis å svärfars var bra!
Blev även firad lite i både grå å ström, tackar ödmjukast för allt! Kommer till användning, garanterat!

Igår så var vi och hälsade på Mange, Nina och Saga och deras nyaste och färskaste tillskott - Tuva! Det var kul att äntligen få se det lilla knytet!! Vi önskar henne (och hennes familj) all lycka!! :D
Vi ses snart igen!

Idag har jag spenderat den mesta tiden i soffan och sett GA då jag haft migrän. Inte kul.
Men jag lyckades kurera mig själv tills jag skulle iväg på kvällens "handledning" på jobbet. Det var så kul att träffa alla nya jobbarkompisar igen. Synd att man bara jobbar ca tre per kväll så man inte hinner ses så ofta. Verkar vara ett skönt gäng!

Nu funderar jag på om jag ska se Arkiv X snart.
Det är mitt gamla favorit avsnitt!! Eller verkar vara iaf. Om man ska tro tv.nu.
Som skumt, jag har tänkt på den teveserien en del sista dagarna och på just detta avsnitt (säsong 1, avsnitt 20 om vi förlitar oss på tv.nu)... och så när jag nu ser att det ska vara Arkiv X ikväll/natt och kollar vad det ska vara för avsnitt så står det just om detta.
Kommer dock ihåg att jag tyckte att det var riktigt läskigt då jag såg det första gången, men det måste ju vara hur länge sen som helst.
Det var första gången serien gick här i Sverige och jag kommer ihåg att jag var hemma hos mina kusiner Sara och Adam som bodde i samma by och att jag sen skulle cykla hem. Det var ju en bit ut till vägen och gatlysena, men så bodde ju även jag en bit från vägen och de trygga gatlysena. Så det var lite hubbigt att ta sig hem den kvällen, det var ungefär den här årstiden då tror jag faktiskt. Mörkt om kvällarna och avsaknad av snö.
Jag funderar nog inte längre... kommer att se... kanske till och med spela in (på våran video... ja vi har den i bruk fortfarande)

And by the way... så har jag namnsdag idag :D eller ja... igår/dag (klockan har ju hunnit slå om till efter midnatt och därför är det väl numer den femtonde och inte längre den fjortonde, som dessutom var min gamelmorfars födelsedag, Sigfrid skulle ha blivit 99 år idag tror jag minsann...)
Mamma/Pappa och Johan kom ihåg...
Fick lite av min favvo-glass av Johan faktiskt nu ikvälls när jag kom hem från jobbet :)
mumsich


blinka lilla stjärna där...

1 kommentar:

Nisan sa...

Ja den är inlämnad sen så väntar vi på att den ska bli rättad om det nu blir någon gång.
Ja men en dejt på söndag tror jag skulle passa mig hur bra som helst.
Det är inte ofta som jag spontant bara dricker vin så där och det var mysigt och ha levande ljus och allt.