torsdag 3 september 2009

tredje gången gillt?

Testar åter igen Valerina natt.. tredje kvällen i rad nu...
Första kvällen tog jag för få. Igår funkade det, men hann inte lägga mig i sängen förrän de slutade verka och så är boken på mitt nattduksbord väldans spännande...

Men ikväll.
Har jag tänkt att det ska funka!!

Måste bara få påpeka att jag blir så fruktansvärt less! Först strular a-kassan utan att någon vet varför eller hur. Sen så kontaktade dom mig från hyresgästföreningen i dag och den söta tjejen i andra änden sa att hon pratat med min hyresvärd, som inte alls tyckte som jag. Som väntat. Dock blåljög hon ju och sa att ingen annan i huset minsann klagat. Men ingen annan är med i hgf och så vidare... Men jag vet då jag pratat med mina grannar att de även är missnöjda över samma sak.
Gud så less jag blir att det aldrig händer nått i detta jävla hus!!
Synd att det är så bra läge och så vidare, gillar ju lyan annars... om det inte vore för alla brister skulle jag aldrig flytta härifrån! Men som det är nu håller man ju ögon och öron öppna.


Well... har lite att göra imorgon.
Men tror att jag ska skriva på att-göra-listan, att ringa Tobbe även. Tänkt på honom lite av och till och saknar honom. Stundvis har han ju varit så stor del av min vardag och mitt liv. Kommer alltid att finnas där.
Så, hålla kontakten, ringa imorgon!

Idag har jag varit lite duktig, börjat organisera och dona lite... sakta men säkert tar det fart!

Såg klart Being Human... hoppas det kommer en till säsong...

Pratade förresten med nya chefen igår, det drar igång på riktigt i nästa vecka. Känns skönt. Jag längtar!
Mejlade även kommunen och vikariepoolen, och därifrån lät det som om de skulle hålla mig med jobb även detta läsår. Vilket jag hoppas. Annars måste jag göra upp en annan plan. Funderar annars på om man skulle kunna få någon sorts arbetsplatspraktik. Har ju typ ingen kassavana what so ever... Så söka jobb i butik är ju annars kört för mig. Menne, man vill ju jobba med det man har utbildat sig till. Fast finns det inga jobb får man söka nya lösningar.

Nu... sängen... hoppas att det funkar med valerina-pillrena...

Vaggvisan för kvällen...

1 kommentar:

Victoria sa...

Tack så mycket. Nja jo, vissa fina gator fanns det tydligen, men mycket är fortfarande betong :P Jag ska fotografera den sidan av Västerås sen :P

Vi kom fram till en massa saker.. men utmärkande för vår tid nu skulle kunna vara att allting ska gå snabbt, att tekniken tagit över ganska mycket, att vi i västvärden är rätt otacksamma, att mycket är materialistiskt, att vi lever i ett informationssamhälle och att vi lär oss vara väldigt kritiska till allt, att vi har mycket psykisk ohälsa, att vi har hur många valmöjligheter som helst när det gäller var vi vill bo, framtid, jobb, studier osv.