söndag 27 september 2009

Tjocksockar

Jo. Nu har dom åkt fram. Och på.
Tjocksockarna.

Och ni anar inte vilka roliga ord jag får som förslag då ordet "tjocksockarna" inte verkar finnas.
Tjocksocknarna. Tjockstockarna. Tjocksocklarna. Tjocksockarna. Tjocksorkarna. Tjockskockarna.

Well well...
De blåa, av växtfärgat garn, som min mormor stickade för något tag sedan. Dessa har värmt mina frusna fossingar hela kvällen och fram till nu.

Ett tecken på att årstiderna verkligen håller på att ändras.

Sängen väntar i alla fall nu.
Ska gå och lägga mig.



Vill bara berätta att vi var ut och åt igår, jag och min Johan. På olles, för ovanlighetens skull. Mycket, mycket gott kött och vinet var riktigt bra. Det blev en väldans lyckad kväll.
Dessutom träffade jag ett gäng lärare från en skola jag jobbat mycket på och de var glada att se mig och sa att de ville ha mig tillbaka. Sådant värmer alltid!
Idag har vi varit på stan en sväng, Johan och jag.
Vi gick runt lite i affärer, träffade min syster och André och Helena. Pratade massor med dom. Blir lätt så. Vi blir som ett gäng pratkvarnar då vi ses!
Sen när klockan började närma sig fyra gick vi mot Old Williams, jag och Johan. Där vi mötte upp en jobbarkompis till honom för att se hockeyn och äta lite mat. Måste tyvärr säga att hamburgertallriken vi testade inte var så rolig som jag hoppats. Men man fick i alla fall lite mat i magen och sällskapet var trevligt. Mysigt att fara dit och se hockey som omväxling, eller ja... se hockey kan jag nöja mig med att skriva kanske? Har ju inte sett så mycket av den varan alls denna säsong, eller detta år kanske jag till och med kan säga?
Nu i kvälls var syrran hit och vi såg "Män som hatar kvinnor". Helt okej film. Riktigt bra för att vara svensk, får man skriva så? Jag säger så i alla fall.
Har ju inte sett så mycket bra svensk film i mina dar, men jag tror nog att det finns...

Nej, sängen ja...
Känner att jag svamlar på lite nu.
Hua...

Hoppas att ryckningarna i mitt ögonlock vill ge sig by the way. Börjar vara less nu! Imorgon söndag, är det en vecka sen det startade!!

Sovasova



och tjohoo för över 1 000 besökare!
way to go you all!! ;)

Inga kommentarer: