söndag 29 november 2009

Första advent

och första ljuset är tänt!

Idag har varit en mysigt dag. Min älskade sambo gjorde en god frukost när det var dags att stiga upp och sedan tog vi det lugnt ett tag och bara andades in lite frid och ledighet innan vi gick ut i det fina vädret.
Så skönt att andas den klara luften!


Vi gick ner mot strandpromenaden, med ett kort stopp på bibo. Sen gick vi efter älven en bit innan vi vek av mot stan. Det blåste ändå rätt kallt där nere vid vattnet.


Första ärendet på stan var att hyra film. Men då filmen vi (läs "jag") skulle se inte fanns inne så funderade jag ett tag, och bestämde mig för att köpa den istället.
Filmen i fråga var Twilight. Ska se uppföljaren imorgon på bio. Så ville ju fräscha upp minnet lite. Fast det är en rätt banal film och så, så är den ändå rätt trevlig att se... I alla fall om man läst böckerna. Tycker att dom skurit bort så mycket i filmen och att många trådar ändå hänger lite halvlöst.

Men nu har vi då sett den i alla fall.
Haft lite första advents-mys. Med lite glögg, pepparkakor och skumtomtar...


Annars... känner mig fortfarande uppe i varv och har svårt att hitta andningshål... det är mycket nu och stundvis känns det som om jag håller på att kvävas av allt som ska göras och det jag inte hinner och sånt jag inte orkar...

Ska försöka sova snart...
Så jag orkar med morgondagens planer, men imorgon är det nöjen i alla fall. Först stan med lite julklapps-shopping med Cecc och Elina, förhoppningsvis är även lilla Inez med! Sen ska jag och Lena som sagt gå på bio.

Och jo. Korten.
Tagna med mobilkameran som inte funkar så bra då det är lite smått novemberskymning. Så, kvaliteten. Jag vet.

Och på tal om kort. Hade fixat så att jag fått två av mina bästa foton från det jag läste foto på gymnasiet skulle bli digitala. Mina MVG-foton.
Men nu hittar jag inte åt dem... störande... Det var ju smått viktigt... hoppas de dyker upp...

1 kommentar:

Syster yster sa...

Skit samma om korten är tagna med mobilen! Du är ju bäst endå, syster yster! ;)