fredag 27 november 2009

Fredagsmys

Ja, den nya favorittermen hos svenska folket!

Har arbetat halvdag på gymnasieskolan idag. Gått riktigt bra!

Sen en sväng hem innan jag begav mig ner på stan vid 15-tiden för att möta upp min Maria och handla några julklappar innan jag skulle möta upp min söta mor. Vi skulle träffas och äta någon form av middag innan bion som hon bjöd mig på.
Det var så tokigt, mamma ringde igår och frågade om jag hade lust att följa henne på bio idag. Luftslottet som sprängdes. Fastän jag inte sett filmen före, så tackade jag ja. Såg ju första och tyckte den var bra. Så jag fick först en snabb sammanfattning av Maria när vi gick på stan, sen en till kompletterande av min mor när vi avnjöt de fruktansvärt goda kycklingspätten på wook ´n roll.
Nu var det ju så att filmen var riktigt bra. Men...
Jag fattar inte varför folk ska måsta sitta och prata om massor med annat när de är på bio!!
På min vänstra sida hade jag två damer i medelåldern, ungefär, svårt att bedöma i biomörkret.
Men de satt stora delar av filmen och kommenterade hur folk såg ut, vad de hade för kläder och satt och småfnissade och var allmänt omogna. Rent fjortis-beteende kan jag tycka. Om ens det.
Väldigt onödigt i alla fall att störa så många andra.

Sen, väl hemma när klockan närmade sig 21 (ja, vi såg den tidigare bion) så vankades det fredagsmys med min älskade sambo. Vi har sett ungefär halva transformers nu, när vi bestämde oss för att göra natt... Riktigt bra film, inte länge sen vi såg den sist... but we like! Den är så skönt!
Men, jag gjorde givetvis ett break för att se hur det gick för idolerna, men framförallt för Mariette...
Fruktansvärt tråkigt att hon åkte... Hon och Calle var/är favoriterna för mig, trots att jag sett så lite av detta i år. Men de är så sköna människor. De har sån karaktär och utstrålar en självsäkerhet som jag tycker, gör dem till riktiga idoler. Kan nästan tycka att de två andra är lite väl unga... men men. Jag har inte röstat, så jag ska inte klaga! Eller, klaga gör jag inte. Dom är så grymma alla som är kvar. Men jag tycker bara att det är lite tråkigt att min absoluta favorit åkt nu.

Nu ska jag sova.
Har haft en slitsam vecka.
Somnade faktiskt nästan på bion två gånger... men bara nästan.

Älsklingen ska ju dessutom upp och jobba även imorgon... om han är frisk!
Nu, sängen väntar... fiiiina sängen ;)

Inga kommentarer: