söndag 29 november 2009

jomenvisst

skärpning pågår...

Jo, nu försöker jag vara lite duktig. På att uppdatera min blogg i alla fall.

Dagen har jag spenderat med att tvätta och plocka lite.
Så tog jag en prommis med Lena idag. Var så skönt att få komma ut i solljuset! Andas lite krispig luft, efter alla dessa dystra dagar med dimma och regn.
Måste skärpa mig med promenaderna även. Ta dem oftare, mycket oftare. Detta är inte bra, förslappning har pågått under allt för lång tid.

Sen så har min syster varit här i kvälls och sett lite Harry Potter och halvblodsprinsen med oss... eller lite, vi såg ju klart den!
Det var mysigt!

Nu sitter jag mest och kollar facebook och även hemnet.
Det finns så mycket fint på hemnet. Men när jag tittar runt på alla drömboenden och fina stället så känner jag ändå i mitt hjärta, att det inte finns något som kan överglänsa hemmet. Gråberg.
Vi har det i blodet, i våra hjärtan.
I själen.
Lena och jag diskuterade det idag. Det är något speciellt med våran hemby. Vi måste ha haft en väldigt bra uppväxt, eftersom så många vill tillbaka. Det är hemma, och trygghet.

Länge sedan jag var hem nu. Allt för länge sen, och det känns.
På något konstigt vis.
Måste försöka hinna ta mig till grå någon gång till veckan....

Nu, sova...
Nattinatt...

Inga kommentarer: