torsdag 5 november 2009

Första Natten...

Nu äntligen har vi sovit våran första natt (och förmiddag) i nya sängen!
Igår afton kom våran leverans från IKEA med madrasser och och massa kuddar.
Så igår, efter middagen skulle vi börja sätta ihop själva sängen.
Men, med avsaknad av monteringsanvisning så kändes det lite som ett 3D-pussel i naturlig storlek. Så i brist på händighet och en eller två nypor osäkerhet, gick jag till grannarna och frågade om de hade lust och tid att bygga lite pussel med oss. Så där, på en onsdagkväll.
Och, eftersom de är världens bästa grannar så komme de gladeligen med mig upp. Med tanke på att Emil jobbar åt en flyttfirma ibland, så har han ju varit med om att i alla fall plocka isär sängar. Och både han och Susanne är väldigt händiga och duktiga. Som skrivet, tur att man har världens bästa grannar!
Som här om dagen, när syrran hade slut batteri i bilen och jag var på väg till Byske med våran bil. Så for Johan och Emil ner till stan och hjälpte henne att få igång den.
Guld värt!!


Nå, i allafall. Så har vi nu sovit första natten i sängen. Men jag sov oroligt och inte mycket. För mycket tankar som sprang runt i huvudet... och madrassen var lite ovant hård. Men, man vänjer sig nog.
Började planer hur man skulle göra för att få det lite hemtrevligt i sovrummet igen, nu när jag tagit bort så mycket saker därifrån. Det är som avskalat nu!
Men fiiiint!
Jag älskar nya sängen!!!
Och de underbara nya sängkläderna vi köpt!
Dessutom så upptäckte vi att mitt gamla fina överkast inte var för litet för sängen... det gillar vi. Då det passar perfekt till färgerna i sovrummet...
(Men syrran, jag önskar mig ändå de där kuddarna från indiska i julklapp... ;))
Å, jag är så nöjd!!
Det blir att fixa nya maka sängbord, när vi känner att vi har råd, (eller hittar ett par billigare och finare än de vi vill ha). Även nya matchande sänglampor spanar vi efter.
Vill sätta upp lite grejer på väggarna med. Nu när jag tagit ner min lilla bokhylla, och den fina ljuslyktan från väggen. Och då bokskåpen och fåtöljen fått flytta ut.



Nu ska jag snart gå och lägga mig... i nya FINA sängen!!



ZzZzZzZz

1 kommentar:

Victoria sa...

Håå vad mysigt med ny säng! :) Skulle jag också vilja ha! Här är en uppblåsbar variant bara! :/

Haha, jag vet, visst var det kul? Läraren sa också "nu ska vi prata om lökarna" vilket blev rätt kul också :) Särskilt eftersom man var så sjukt trött! :)