onsdag 11 november 2009

Nu har det varit mycket igen...

Igår lämnade jag hemmet vid 07.30-tiden för att få följa med min mor och far till IKEA i Haparanda. Vi kom fram relativt tidigt.
Men! Vi blev utkastade!! Det gick nått skumt larm när vi kom till garderoberna ungefär. Att hela bygget var tvungen att utrymmas. Så vi fick gå ut och frysa på parkeringen en stund.
Men rätt fort fick man gå in. Det var bara nått tekniskt som sa i från. Inget allvarligt alls.
Fast jag hörde en tant, som hoppades på att det brann, för då skulle det bli brand-rea!
Med den billigaste ikea-kassen jag någonsin åstadkommit styrde vi kosan hemåt. Vi landade i skell igen redan 16.15, det var nog den snabbaste IKEA-resa jag varit med om även.

Väl hemma, så lämnade jag bara grejorna och följde Johan som just kommit hem, ner på stan för att uträtta lite saker. Sen fixade vi en snabb middag och fortsatte vidare till Kåge för att hälsa på Anna och Patrik som nu, sen en månad (plus några dagar) är de stolta föräldrarna till den sötaste lille Assar jag sett!
Så vi fick hålla och gosa och umgås och prata. Väldans trevligt var det!

Idag har jag jobbat hela dagen på en skola, centralt här i stan. Kul att få ta på sig lärar-skorna ibland. Känner att man som bättre och bättre kan med detta flängande. Samtidigt som man blir lite trött.
Till middag idag fick vi lite rester sen igår och sen har vi stökat och bökat på inne i "tredjerummet" och "fjärderummet" för att försöka få någon sorts ordning i förrådsutrymmena vi kan använda för att få bättre ordning i våran lägenhet så man kan leva...

Nu är jag heeeelt slut, både fysiskt och psykiskt känner jag... Så nu längtar jag efter att få lägga mig och se GA snart...

Imorgon ska jag till tandläkarn, ringde idag och fick mig en akut-tid imorgon, då jag upptäckt otrevliga saker i mitt tandkött... Lite för mycket information kanske...
Men slog mig som liten, så att tandköttet "gled ner" på en framtand... den är det som nu spökar. Min gamla tandläkare varnade för att det kan bli jobbigt om det blir dåligt. Så bäst att kolla upp nu, då det blivit skumt!

Håll tummarna för att det inte är allvarligt nu...
vinkevink så länge... och skön musik att lyssna på....


Inga kommentarer: