torsdag 19 november 2009

Long time

no sea...
Ja, stavade fel med flit.
Läste en kul artikel på aftonbladet... titta här...
http://www.aftonbladet.se/temafotofilm/article6151445.ab

Och på tal om aftonbladet. Kan någon förklara för mig varför det varje gång man kollar på sidan, finns stora rubriker med Alex Schulman och hans så kallade pappablogg?


Jasi.

Länge sen jag uppdaterade här.
Inte på grund av brist på material. Tvärt om.
Jag har inte haft tid. Inte haft mycket tid alls att göra mycket. Ändå vet jag inte vad jag har gjort.
Fullt upp.
Men, varje timma som man inte spenderat framför datorn eller teven känns som en vinst i alla fall...

Jag har jobbat en del.
Sen varit gräsänka från fredagkväll till tisdagkväll, och det gick som bara bra. Fick mycket gjort!
Fredagen jobbade jag sent. Vi var på spökstig med ungdomarna från gården. Så vi slutade typ mitt i natten.

Lördagen ägnade jag till att städa och städa och städa lite till. Byta gardiner och plocka fram ljuslyktor och så. Gjorde så fint här hemma.
Tog lite kort, som jag tänkte visa här. Men har inte lagt in dem på datorn ännu...
LillaSyster, får jag låna din minneskortsläsare månne?! :D
Sen prommenixade Lena och jag ner på videoteket (ja, jag tycker fortfarande att det heter så) och hyrde Coraline. Den var riktigt bra!
Senare på kvällen kom även min syster till mig, för hon skulle sova över. Få provsova nya sängen!

För, söndag skulle vi bege oss till Ikea och Happis.
Men, då vi fått oss ner på stan och hämtat minibussen vi hyrt och började köra mot Kåge för att hämta upp Chefen och sedan Byske för att hämta resten, upptäckte vi att E4:an inte var kul. Bussen var risig och det var typ en decimeter slask överallt. Vindrutetorkarna var värdelösa och så vidare... Så jag, syrran och Chefen stannade i Byske för att få hämtning av Chefens karl. Men två av jobbarkompisarna for upp ändå.
Men vi som stannade kände att det inte var värt det... bussen var så risig att jag skulle ha varit åkrädd hela tiden. Och man kunde typ inte köra fortare än högst 70 mellan skell å byske, och där är ju vägen ändå fin! Så, bättre att ta det en annan gång!
Istället for vi hem.
Jag och syrran såg lite film. Jag uträttade lite ärenden.
Köpte faktiskt en ny kökslampa på Mio (då det inte blev ikea) och syrran hjälpte mig att sätta upp den sen, efter vi käkat kina-mat.
Det blev jättefint!!

Sen var det måndag. Då hade jag en akut-tid hos tandläkarn, men det gick då som bra fast det blev lite slipning av tänder. Känns helt bra nu faktiskt, fastän jag ska dit igen. Få se vad dom säger då. Men det är ju någon vecka kvar! Minst!!
På aftonsidan hade jag bjudit hem Elina och Cecc på middag. Morotssoppa med räkor. Den är himmelskt god.
Det var jättemysigt att umgås med dem!
Måste bli oftare, minst en gång i veckan ;)

Tisdagen spenderade jag på stan med Maria efter att jag klippt mig!
Nu är jag KORTHÅRIG!!!
Sofie klippte av mig minst två och en halv decimeter!!! Och hon klippte upp det rätt mycket...
Men det känns jätteskönt!
Jag har sån tur som har världens bästa hårfrisörska!

Så, på tisdagkväll när Johan ÄNTLIGEN kom hem så hade allt genomgått en makeover typ!
Han vart jätteglad att jag ansträngt mig som bara den och städat typ all ledig tid jag haft. Han tyckte kökslampan blev jättesnygg och han märkte den direkt!
Jag var ju lite busig och berättade inte om allt, inte om min frisyr heller...
Men den märktes inte jättemycket... att den var ändrad. Även om jag känner mig korthårig nu så tycker alla att jag fortfarande har långt hår :P
Fast, han tycket att jag blev jättesnygg i håret i alla fall!

Igår spenderade jag nästan hela dagen hos farfars. Jag och farmor kokade palt och sen fick vi titta på massa kort! Eller vi, jag... kanske jag ska skriva.
Sen jobbade jag igår kväll. Ikväll ska jag på möte och imorgon jobbar jag långkväll... så, när jag ska hinna umgås med min älskling på riktigt, det kan man ju fundera över :P

Idag har jag även hunnit ner på stan en sväng, träffade Cecc å hennes karl tvärt. Uträttade några ärenden. Sen cyklade jag hem.

Och på tal om cykla... när jag trampade ner mot stan, efter norrbölegatan, hör jag hur något kommer och kör sakta efter mig... så blir jag omkörd, sakta, av en stor Delicato-lastbil, med en stor, färggrann och mycket frestande bild på, på ett gäng dammsugare som ligger snyggt på ett fat... Snacka om taskigt :P han körde säkert sakta med flit!!

Nu, nu ska jag ta å laga middag få se, när gubben kommer hem :)

Inga kommentarer: