onsdag 19 augusti 2009

en doft av sommarens sista dagar

Ja, sedan i torsdag, förra veckan tror jag bestämt att hösten är här. Trots att min kära svärfar proklamerade att "det är sommar en bra bit in i september".
Men luften andas höst.
Förra veckan, torsdag, då jag motvilligt begav mig mot jobbet kände jag det. Hösten.
Men jag har hoppats att jag hade någorlunda fel. Att sola-dagarna ännu inte var över, då denna vecka skulle kunna vara ett komplement till bristen av soltimmar jag haft under mina långa sommardagar av löneslavande.

Idag har solen värmt från himlen och kjol kändes rätt när vi åkte in till stan. Men jag skulle behöva ett par nya leggings. Men, det verkar inte finnas att köpa sådana leggings jag vill ha. Som slutar på halva vaden ungefär. För det är inte säsong för det! Jag försökte köpa nya för någon månad sen, och då sa de på affärerna att de har inte kommit in än, men nu är det ute igen... Skumt! Det är ju först nu man kan ha dem på sig utan att svettas ihjäl och man vill inte vara utan dem och frysa...
Ja, dagens I-lands problem. Jag vet!

Idag har jag varit lite kreativ i alla fall. Känns bra!

Nu ska jag sova. Försöka.
Vill vara morgonpigg.
Men det går inte så bra.
Tar mig inte upp ur sängen förrän klockan närmar sig halv tio.
Jag beundrar alla morgonpigga människor!
Och häpnar över att jag lyckas stiga upp runt halv sex när jag jobbar... eller tidigare än det egentligen!

Nej.
Den tomma sängen väntar.
Saknar Johan.

Nattinatt

Inga kommentarer: