torsdag 6 augusti 2009

Hello Sunshine!

Igår bar det av till stooora Nolia som vi pratat om, jag och syster. Vi kom oss iväg i lagom tid, det vill säga inte allt för tidigt... Men det var ju relativt varmt i bilen sen, alla milen dit.
Det var varmt och trångt på området och typ samma lika saker som alltid annars. Men några guldkorn fanns det allt. Jag köpte några vackra bilder som jag blev kär i och lite billiga fiskegrejer till min käre sambo.

När vi kom hem till stan igen så blev det att syrran och jag gick på olles med Johan och Markus och käkade en sen men god middag. Sen gick jag och grabbarna på station 8.
Dock var det ju 18 där. Det vill säga att man kände sig lite gammal. Sen så var det inte så mycket folk ute heller och inte så många man kände där. Men vi var där tills de stängde!

Men värsta heldagen, det var jättetrevligt!! Kul att gå ut ändå...

Var lagom mör i kroppen i morse när jag vaknade.
Men med Markus i lägenheten vet man aldrig vad som är på gång.

Det blev så att medan han åkte och tankade bilen så packade vi lite badkläder och sedan åkte vi till Boliden.
Först for vi förbi Wallins och tog en kopp kaffe ute i deras soldränkta trädgård med Lars och Hanna som är uppe nu. Vi fick även träffa Lars syster som var hemma på semester med sin man, de bor egentligen i Etiopien och han är därifrån och jobbar som lärare och rektor och nått sorts präst-aktigt även. Det var jättespännande att sitta och prata med dem. Så roligt och lärorikt att höra hur det är där dom bor.
Sen stannade vi av på pizzerian och ica inne i samhället och köpte mat och dryck innan vi körde ut till Toolanens stuga där vi spenderade dagen med att först äta, sen bada och så sola. Grabbarna spikade även på bastun en del och sen kom större delen av familjen Toolanen. Det är så fruktansvärt mysigt och idylliskt där. Att sitta där på förstukvisten och dricka kaffe och se ut över vattnet och bara känna lugnet. Jag trivs verkligen där...

Men nu är jag hemma i stöket i lägenheten... kör en tvätt... och känner tröttheten komma över mig.
Börjar jobba på måndag igen. Har man hunnit vila något på denna "ledighet", svar nej. Fullt upp jämt.

Tog förresten några bilder idag, men jag ids inte lägga in dem på datorn just nu. Men jag vill visa alla hur mysigt det är där. Hur vackra omgivningarna är.
Blir en annan dag.

Nu ska jag se om jag kan syselsätta mig med något eller om det blir kraschlanda i tevesoffan en stund innan jag somnar.

Vinkevink

Inga kommentarer: