söndag 16 augusti 2009

raindrops keep falling on my head

Efter ett trött avslut på en arbetsvecka som kändes som neverendig känns det som om det blivit lite ljusare. Även om det varit ett enivst regn idag och himlen varit mulen.

Gårdagens möte med nya arbetet var hur bra som helst. Fick knyta mer kontakter och lära mig lite mer. Även fick jag smaka den omtalade maten på medlefors. Det var inte illa.
Jag längtar efter att få komma igång nu!

Sen spenderade vi gårdagskvällen och natten vid bastuträsket, bastuliden är nog den rätta benämningen på det mer exakta stället där Toolanens stuga står och paradiset befinner sig. Bastuträsket är ju som en väldans stor sjö.
Men vi tog med oss Maria och åkte dit. Nästan hela familjen Toolanen var där. Vi saknade bara två av syskonen, men det var ju fullt hus ändå. De är så hjärtliga och öppna, alla. Man känner sig direkt välkommen och hemma med dem. Pappa Holger kallade mig Ida-Boa!
En helt underbar dag/kväll/natt!

Nu sitter jag hemma i fina gråis med mor min i tevesoffan och tittar lite med ett öga på satc. Men snart är det dax för sängen. Har iaf varit här sen kanske två-tre tiden, vi har spelat lite yatzy till en kopp kaffe och varit ute med hundarna bland annat. Johan åkte hem vid halvnio-tiden... så det känns som så tomt när inte han är vid min sida. Inom hör eller känn-håll...
Man är så van att alltid vara med varandra... det är så lustigt det där. När jag bara har varit till typ Elina, eller så, så kan jag längta så sjukt mycket efter att komma hem till Johan. Trots att vi nästan alltid är med varandra, förutom då vi jobbar.

Men nu ska jag bege mig mot mitt gamla rum, som jag fortfarande kallar mitt rum. Ska kanske läsa lite, läser en väldigt bra bok just nu!

Får se om John Blund dyker upp, fast det är en annan JB som jag vill ska vara hos mig.

Nattinatt

1 kommentar:

Din love sa...

Puss i blåbärsskogen!!