söndag 9 augusti 2009

kalas och pizza

Igår var det som sagt kalas för min kusin i Krångfors. Kul att fara dit och se hur det ser ut nu, då farmor och farfar bodde där förut. Lite förändrat var det allt. Men vi var ju mest ute då det var så fint väder.
Trevligt att träffa släkten!

Sen då vi kom hem till gråis så hade jag lite kli i benen och blev lite rastlös när jag satt ute i solen. Så jag tog och ringde till Jocke och hörde vad han gjorde och om han ville ha sällskap en stund. Han sa att han höll på att plugga och att en liiiiten stund skulle det nog gå bra om vi kom. Men vi hade så intressanta diskussioner om spännande saker att tiden bara flög fram. Det var så kul, det tror jag nog vi alla tre tyckte och huxflux pekade klockan på "bråttom hem".
För vi skulle ju hem till mamms å papps för att förbereda våra pizzor vi skulle ha med till Stavbäck. Men vi hade ju så smidig deg, både vi och föräldrarna hade köpt sådana dära färdiga "pizza-kit" som finns i affärn. Så det gick ju ändå tokfort att fixa!

Vi komme oss iväg i god tid, så vi fick köra in våra pizzor rätt snart i ugnen och tur var väl det. För jag var superhungrig! Hade bara ätit frukost och sen någon kaka hos Adam. Tyckte bara så synd om kusin Sara som med var jättejättehungrig men hennes pizza hade bränt fast som bara den i aluminiumfoliet som den gräddades på. Tillslut skrapade hon bara av fyllningen... Om hon inte varit allergisk mot gluten och inte får äta produkter med mjölk så hade hon fått halva min pizza...
André och han Karro kom inte, som de lovat. Det tyckte jag var supertråkigt. Hade som sett fram emot att träffa dem. Men André var tydligen risig i kistan sen deras utlandssemester. Så jag förstår ju att det inte lockade med pizza och massa folk.
Men Farmarn kom. Det var lite oväntat. Men jättekul!! Så jag fick prata med han en del!
Innan klockan ens blivit sen, så började alla "ungdomar" att dra därifrån. (dvs alla i min ålder och där omkring). Så vi packade oss iväg även jag och Johan, hem till grå. Farmarn följde efter på sin mc och spanade in Gråbergs paradis och vilddjuren innan han for vidare till någon stor födelsedagsgrej.

Johan, Emma och jag for in till stan och hälsade på Maria hemma i hennes lägenhet. Det var jättemysigt. Hon har inte någon teve än så vi satt och fikade och snackade hur länge som helst. Syrran å älsklingen försökte hjälpa henne med att plocka ner en micro som satt på ett knasigt ställe. Tydligen har hyresgästen före Maria gjort och hittat på massa skumma saker i lägenheten. Tillexempel så sitter badrumsskåpen så högt upp att jag bara ser mig från ögonen och upp i spegel. Sen så verkar han ha haft något i hallen och vi spekulerade vad det kunde ha varit. En massiv bänkskiva och massa eluttag. En databas av något slag kanske, funderade vi. Och då kläckte jag ur mig "han kanske är en sån där pedofil-härva". Kände ju sen att det lät ju inte helt bright. Men jag bjuder på den!
Ända till sent satt vi och pratade och flummade på. Vi hade tänkt spela något spel. Men vi hann som inte ens börja.

Sen när vi kom hem såg jag och Johan klart ett avsnitt av Twin Peaks. Det är inte så supermånga avsnitt kvar nu tror jag... spännande...


Nu på morgonen var jag väääldigt trött... jag skyller mest på pollen och medicin. För det är en sån onaturlig trötthet.

Med solen som skiner på en väldigt blå himmel och en temperatur ute som känns varm och stigande funderar vi på om vi ska dra iväg. Men var? Kanske först till grå och sen vidare... någonstans där det finns vatten...

Vi lär ju bli varse...
Nu ska vi ta tag i saker...

Inga kommentarer: