onsdag 12 augusti 2009

two days to go...

Två dagar av städning kvar... fruktansvärt skönt att se ljuset nu.
Talas om en sommarvikarie-fest, låter kul! Får se vad som händer.

Var ju som skrivet är, hem till Elina och charmtrollet Inez i måndags med tjej-maffian! Vi bjöds på en supergod middag som jag måste få receptet på. Jag hade ju planerat att vara hemma tidigt för att komma mig i säng för att slippa vara så trött tisdagen. Men det gick ju inte riktigt så. Det var ju så himlades trevligt att jag inte ville lämna drängs. Så jag var nog inte hemma förrän halv elva, kvart i nått... Då kan ni ju gissa vem som var tröttare än en gnu igår...

Men en jättebra sak hände igår.
Min telefon ringde på jobbet. Men jag orkade inte ta det, för att det dels är dålig teckning på platsen jag befann mig på (källarplan på sjukhuset). Dels kände jag inte igen numret, så jag tänkte "telefonförsäljare".
Men sen när jag lyssnade av 133-meddelandet så visade det sig att det var Monica, gårdsföreståndare på en fritidsgård här i trakten, och hon ville att jag skulle jobba för henne!
Hur kul låter inte det då? Låter som om att det kommer att vara mycket jobb där. Så spännande, få bli mer insatt i en verksamhet och allt!!
Så, jag har väl som typ fått jobb kan man säga!
Ett jobb som kan leda till mer jobb... spännande...
Längtar till lördagen som kommer att spenderas på ett stort möte på medlefors.
Spännande, spännande...
Hoppas bara att det kommer att rulla in lite lärarjobb även, dagtidsjobb.

Idag har jag dock spenderat min arbetsdag med en mopp, ett gäng trasor och bärandes av sopor. Men jag har jobbat med Vickan, vilket gör att det går så mycket lättare... blir så mycket roligare då.
Sen har jag varit duktig och varit förbi Bibo, men jag kanske var lite korkad när vi väl var där. Men det visar sig säkert sen... Så postade jag ett paket även som jag skulle ha skickat för ett tag sen säkert. Prommenixade lite.
Vrickade dock till foten lite... inte bra.
Blev glatt vinkad till av Sara och Ante (och säkert lillan med) när dom brummade förbi i deras bil :D vinkade även glatt tillbaka!

Sen, väl hemma hörde Maria den stjärnögda, av sig så hon tittade in en lång stund. Det var mysigt! Alltid så mysigt och alltid så mycket att prata om. Mycket kaffe och mycket prat... men ikväll blev det inte så mycket kaffe... kanske tur ändå. Ska ju kunna sova ikväll.

Nu ska jag ta å påta på lite tror jag!
vinkevink


Inga kommentarer: