måndag 17 augusti 2009

I give you the morning. I give you the day.

Spenderat en natt i grå nu och en dag. Eller ja, nästan en hel dag. Var med mamma till stan idag och handlade och så.
Så skönt att vara här så här och veta att man inte behöver oroa sig för så mycket. Bara vara här. Andas luft som känns hemma. Dricka kallkällevatten, direkt ur kranen. I like it.
Prommis med hundarna. Idag både morgon och kväll.

Dessutom kom ju Johan hit för middag. Han plockade även upp Maria i stan.
Det var trevligt. Men jag hann ju inte träffa och prata med min älskade karl så mycket.
Men Maria och jag gjorde en liten tur ut i skogen för att kolla om blåbär efter promenaden med hundarna. Vi hade sett så mycket där vi motionerade vovvarna, men dit jag tog med mig Maria, där växte det massa, massa ris. Men fina blåbär var det ont om. Fast vi hade trevligt ändå! Lite blåbär fick vi ihop som Maria ska få ha till sitt fil :)

Njuta av här och nu.
Seriöst. Jag förstår inte dem som stressar med allt. Typ "avancera" i livet. Jag gillar att ha saker att se fram emot. Veta att framtiden har så mycket att erbjuda som bara väntar på att hända.

Menne... alla är vi olika!

Förresten hördes syrran av idag. Tydligen funkar inte hennes mobil i Kroatien. Så ett mess från Chrilles mobil letade sig fram till mammas mob. De verkar ha det riktigt bra! Va kul! Jag unnar henne verkligen det!

Nu, mer fördjupade studier i katastrof-fysik... ja tack!
Och till det tar jag gärna sköna toner från mitt favorit-höst-band Weeping Willows...
Här bjuds en av dagens favoriter...



Älskling, I give you my morning, I give you my day.... Finaste, jag ger dig hela mitt hjärta och hela mitt liv. Du är mitt allt.

Nattinatt

Inga kommentarer: