fredag 28 augusti 2009

Oas

Inget jobb ännu denna vecka, one day to go.
Verkar vara lugnt.
Känna höstens antågande och leva lite i nuet.

Skönt att ändå kunna ha en "ledig stund". Jag hoppas att det blir okej ändå.
Men, att använda orden "ledig stund" kanske var att överdriva.
Har haft häcken riktigt full ändå. Så inget vettigt har egentligen blivit gjort.
Imorgon får bli en vettig dag. Hoppas jag.

"Varför göra idag, det du kan skjuta upp till imorgon?"
Som man säger...

Känner mig i alla fall rätt till freds nu. Ett inre lugn har infunnit sig.
Jag hoppas det stannar.

Ska försöka sova nu.
Har sovit otroligt illa denna vecka.
Kan det bero på förra veckans ensamvaro i grå skämde bort mig med en stor säng själv. En sömntalandes sambo. Energi som inte fått utlopp. För många tankar. Järn i elden.
Jag tror att detta i en stor och salig röra är en bidragande orsak till att John Blund håller sig borta från mig och sedan resulterar i ofrivilliga groteska sovmornar.

Med ofrivilliga sovmornar, så kan jag förklara för er som inte känner mig, att jag är en extremt morgontrött människa. Dessutom av naturen nattuggla.
Detta är en väldigt tråkig kombination när man verkligen vill stiga upp på morgonen. Men inte förmår sig till det.
Jag tror att min kropp som försvarsmekanism stänger av väckarklockor innan mitt medvetande hunnit vakna till ordentligt och sedan utrustat mitt ansikte med extremt morgontunga ögonlock som lätt glider igen om man råkat öppna ögonen.

Men som sagt, lite fördjupade studier i katastroffysik nu först.
Sedan har jag försökt stämma träff med mr. Blund.
Hoppas det går vägen!
Vill vakna i morgon, när man fortfarande kan kalla det morgon!!

Nightynight




This is my nightmusic

I love this... this makes my mind shiver

Inga kommentarer: