lördag 8 augusti 2009

Soft Fredag!

Oooo.... sovmorgon! Sweet stuff!

Tog en lång typ av sovmorgon idag. Johan var och väckte mig några gånger. Först en gång innan han for på jobbet för att bli godkänd för val av kläder. Men det är som ingen fara. Han har alltid fina kläder tycker jag. Sen sa vi pusspuss å hejdå och så.
Jag somnade givetvis om, nöjd och medveten om att min väckare inte skulle ringa förrän om ett bra tag!! Men huxflux vaknade jag av att Johan var i sovrummet igen och undrade om han skulle få ta bilen idag. Han hade varit på jobbet och så hade dom någon kick-of med en skattjakt. Så för att förvirra andra lag så bytte Johans lag till våran "Blå Blixten". Men jag var ju lite snurrig när han var hem tvärt. Vaknade inte då han kom in genom dörren, utan inte förrän han stod i sovrummet och pratade med mig!! Läskigt!
Tur att jag var för trött för att bli rädd... eller, jag kanske redan hade fattat att han var där. Bara mina ögon och min hjärna var lite sega med att koppla.
Väck inte den Ida som sover...eller är väck... och gått i ide. Eller nått sånt.

Sen, efter att ätit en allt för sen frukost till antikdeckarna på teve så tog jag en prommis ner på stan. Jag fyndade faktiskt, det där knivstället jag spanat så länge på, på Indiska... halva rea-priset. Kan det blir bättre.
Då jag blev less att knalla runt i affärer utan mål och mening så gick jag till syster på MQ och pratade med henne. Det slutade givetvis med att jag var tvungen att använda kortet. Hittade ett sånt där linne som jag gillar, i en färg jag inte har. På ultra-rea!! Det kostar i vanliga fall typ 199 men jag fick det för 37 eller nått sånt.
Nöjd fortsatte jag min färd och landade till slut på en parkbänk på nordanå där jag läste lite i min medhavda bok i väntan på diverse personer. Johan och Maria hittade åt mig ungefär samtidigt.
Men Maria, som var min egentliga orsak att dra mig ner på stan, var tvungen att skynda hem för att träffa mamma. Jag hade dock en person att träffa. Så medan Maria cyklade hem så inväntade jag, med sällskap av Johan, Vickan som strax dök upp. Vi snackade en del jobb och så, så fick jag nyckeln jag behöver för att kunna jobba på måndag... Ooooo vad olustigt det känns att ta sig dit på måndag. Det är ju så snart!! Var tog mina två lediga veckor vägen? Känns inte som om jag varit något ledig alls... har haft så fullt upp.
Vickan vandrat hemöver igen, så styrde jag och Johan kosan mot Marias lägenhet för att se nya lyan. Det var en väldigt hemtrevlig lägenhet tycker jag. Där skulle jag kunna trivas mycket bra tror jag. Marias mamma var kvar då vi kom. Så kul att träffa henne, hon är så himla mysig!
Efter lite om och men så gick Maria, Johan och jag ner på stan igen för att hitta något att äta, men i brist på fantasi kanske, så hamnade vi på subway. Det är ju fruktansvärt gott! Men skulle vara kul att testa nått annat, men inte allt för dyrt... tips någon?

Nu ikväll så har Maria även varit här. Så mysigt. Tiden går så fort när hon är med tycker jag. Det är iofs trist. Att det går fort. Men, det finns väl en orsak till det. Det är så mycket som ska vändas och luftas och ges uttryck åt och diskuteras och pratas om. Känns som om hälften är kvar nu ändå, fastän vi spenderat typ hela dagen tillsammans.

Klockan bara rusar fram, nu är det sent igen och jag är rastlös.
Så mycket funderingar i mitt huvud och kaoset runt om kring mig ger mig ingen ro.
Det finns så mycket jag skulle ha hunnit. Men det verkar inte finnas tid till något.
Ibland blir jag så less... men det är väl bara att bita ihop? Eller?

Tur att min Johan är så underbar i alla fall. Älskar dig!!

Inget bra är det då på teve nu heller.... välfärdsproblem...
Lille N´gtu i mörkaste Afrika "finns inte vatten... hjälp... brännande törst... dödliga sjukdomar"
Bekväma Ida i sovande Skellhell "finns inge bra på teve... skit å!"

Gäller att ha perspektiv på tillvaron va?

Imorgon blir det att åka till Krångfors och fira min lille kusin Adam som fyller år... och eftersom han är två år yngre än mig så borde han fylla 21 och inte 25 va??

Sen vankas det pizza-afton i Stavbäck. Velar fortfarande om hur vi ska göra. Kan bli utgång imorgon även. Vad ska hända? Jag kände inte supermycket för något av alternativen. Men pizza-afton är det ju bara en gång om året. Utgång, förhoppningsvis med Markus och hans jobbarkompis från Östersund är ju inte något man kan ta jämt heller. Syrran var även ivrig om att gå ut. Men, jag vet inte. Krogen är inte nått som hägrar för mig just nu. Har inte råd egentligen. Då är det ju inte så kul. Blir som ingen förfest heller, för jag orkar inte ha hem folk hit. Dels för att det är så fruktansvärt stökigt här och dels för att det alltid är jag som ska ordna en förfest. Syrran och Markus är ju ursäktade, då den ena bor hemma i grå och den andra på Kungsholmen, Sthlm!

, ska kika om jag kan hitta det där sista avsnittet av Being Human på svt på nätet. Missade det i måndags.

Bjussar på en låt så här på småtimmarna. En fruktansvärt bra låt.

1 kommentar:

Hanna sa...

Är det halva priset på knivstället.. jag har spanat på de jätte länge jag med.. men tyckt de var för dyrt fast de var rea.. men halva rea priset är en annan sak =)