söndag 30 augusti 2009

sköna helg...

Fast än jag varit väldigt arbetslös i veckan som gått, så är det skönt med helg. Få vakna med min älskling och äta frukost tillsammans. Underbart mysigt!

Igår, vad hände igår?
Var trött hela dagen fram till aftonen. For iväg för att handla lite grejer som vi skulle ha till idag, då vi hade bjudit hem Lena och Jocke.
Men seg som jag var så fick jag lite bråttom när jag kom hem, för att hinna fräscha och allt innan vi skulle ner på matfesten för att möta upp våra ex-grannar. Liv, Emma och Ronny.
Vi spenderade aftonen där, i ett tält, med olika sorters mat och dryck tills Emma var tvungen att bege sig mot jobbet vid nio. Då hade grannen Emil hört av sig till både mig och Johan och funderade på vad som var på g.
Så jag ringde upp honom och vips satt vi i soffan i lägenheten under våran och lyssnade på grym musik och snackade.
Johan var så trött, så trött... så han gick upp till oss och la sig. Emil lyckades dock "övertala" mig att följa med ner på stan sen på natten. Men jag kände som att det skulle vara nyttigt att röra på sig en del även.
Så i sällskap av Ronny med en sovande Liv i vagnen och Emil så gick jag ner på stan. Ronny sa hej då och god natt och prommenixade hem då vi gick mot calles.
Det var som en oväntad vändning på dagen och kvällen tycker jag! Men det var jättetrevligt och jag träffade trevligt folk ute!

Men så i morse, var det ont bakom mina ögon och stick i halsen.
Lilla söta Liv satt i mitt knä och busade och pussade på mig massor. Med snorig näsa. Emma förutspådde att jag skulle bli förkyld.
Och på det tror jag inte att ösregnet när vi cyklade från nordanå och hem hjälpte.
Så det har varit en dag med mycket vila och stilla liggandes för mig.
Tråkigt nog. Då vi bjudit hem Lena och Jocke. Men vi hinner ju träffa dom en annan dag. Bjuda hem dom en annan helg.
Och ingredienser som jag inhandlade igår till vad som skulle bli dagens förrätt, var inte så fräscha idag. Så vi fick kasta lite...

Men vi har haft värsta myskvällen!

Såg dessutom klart Twin Peaks ikvälls...
Herregud?!
Får en serie sluta så??



Menne, jag känner mig lite bättre nu. Så jag tror dagens vila gjort mig gott.
Hoppas att morgondagen bjuder på mer energi och mindre sus i huvet...
Har ju planer!

Just nu går Plutonen på teve... det var min favoritfilm när jag var yngre. När mina tjejkompisar ville se Dirty Dancing och liknande så valde jag krigsfilmer...
Ska ha lite nostalgistund i soffan nu :D

Inga kommentarer: