måndag 24 augusti 2009

Re-connected

Som sagt, tillbaka i stan sen i fredagskväll...
Har mer eller mindre haft saker att göra sen dess = mindre data-tid.
I fredags for vi från grå vid 22-tiden. Vi hann till videoteket (ja, jag envisas med det gamla namnet, då jag inte gillar det nya!!!) och hyrde oss tre filmer var av vi hunnit se en. Spirit. Jag gillade den. Den var riktigt skön tycker jag. Men nu känner jag för att se Sin City igen. Har bara sett den en gång och då var jag trött och förstod väl inte riktigt handlingen.
Lördag, som skulle vara våran städ-dag, blev mer en sovmorgon-god fukost-cykla ner på stan-få besök av Sara och Iris-slappa-dag. Vi lagade inte ens någon mat, utan vi köpte sån där färdig mat i charken på ica. Potatisgratäng och lax fick jag, och herregud vilken god lax!! Johan valde kyckling istället.
Sen gick vi på bio på kvällen och såg "Inglorious Basterds". Den var grymt bra. Jag gillade den väldigt mycket! Men, den var speciell. När filmen var slut gick vi över till Old Williams och tog en kall. Då vi senare cyklade hem så smsade min syster. Jag blev lite förvånad då jag inte trodde hon skulle vara på svensk mark förrän söndag någon gång. Men de hade kommit med planet från Kroatien då och hon var väldans nöjd med resan!!
Söndag, skulle då bli en städ-dag istället för lördagen. Men så ringa Lena och undrade om jag ville gå på stan. Efter bara en lite fundering så begav jag mig ner till centrum för att möta upp henne.
Vi kikade på lite av varje. Jag provade även en klänning som liknade bröllopsklänningsmaterial. Spännande!
Johan hade varit jätteduktig när jag kom hem och diskat och fejat och städat. Man blir så glad av sånt då man kommer hem!!
Sen blev det hemma-mys för oss.

Idag, Måndag.
Nu börjar skolorna om igen. Men ingen har då hört av sig och velat ha ut mig på vikariat idag i alla fall. Får se hur det börjar se ut till veckan.

Syster ringde idag och undrade om jag ville gå på stan med henne. Så jag tog räser-cykeln ner på stan och mötte upp henne där. Så bjöd hon mig på en kopp chai-latte på waynes. Så söt som hon är!!
Det var kul att höra om hur dom haft det på utlandet även. Verkar vara så fint i Kroatien, alla som varit där säger att det är hur bra som helst!
Sen har jag varit ute på prommis med Lena i afton. Blev en rätt lagom lång sväng. Så kul att pratas och skojas och skratta med henne. Folk måste ju tro att vi är onyktra ibland nästan. Vi fick sällskap av Petter en stund och så gick vi förbi en affär med Bröllopsgrejer. Vi hittade en snygg outfit till Johan i skylten. Han skulle bli väldigt snygg i den... Lena är så rolig :D

Well... veckan är bara barnet...
Får se vad som händer framöver, om det blir något mycket jobb...

Inga kommentarer: